Centrale plaats voor informatie
Je kunt je afvragen of aanwezig zijn op sociale media niet al genoeg is als retailer. Nee, dat is het niet! Je website is de centrale plaats voor al jouw informatie. Van producten tot de vaak gestelde vragen, op een website staat alles mooi en duidelijk geordend. Ook kun je getuigenissen en beoordelingen van je klanten duidelijk weergeven. In tegenstelling tot sociale media blijft alle informatie op jouw website permanent staan. Er gaat niks verloren, een post op sociale media is na een uur al verdwenen in de feed van je klant. Sociale media gebruik je om rechtstreeks in contact te komen met je klanten. Een website gebruik je om hen een duidelijk overzicht te geven van alles wat je aanbiedt. Ook is een bestelling in je webshop dan maar één klik verwijderd.
Je hebt zelf 100 % controle
Jouw website maakt deel uit van je eigen media. Likes en volgers op sociale media moet je verdienen. Jij kan 100% zelf kiezen hoe jouw klant jouw website ziet. Voor je eigen imago ben je op sociale media beperkt. Sociale media pagina’s leen je. Als Facebook of Instagram beslissen dat jij hun regels niet volgt, wordt jouw pagina verwijderd. Er is ook geen zekerheid over de levensduur van sociale media. Vroeger zat iedereen op MySpace en Netlog. Die netwerken zijn ondertussen verdwenen.
Over jouw webshop beslis je zelf of je die verwijdert of niet. Leg niet al je eieren in één maandje en vul je marketingstrategie aan met een website en webshop. Gebruik sociale media om jouw webshop te ondersteunen.