Wat zijn de 4 voordelen van een omnichannel kassasysteem voor je klantenbeheer?
1. Overal dezelfde loyalty voordelen
Je kan makkelijk dezelfde voordelen aanbieden op je webshop als in je fysieke winkel. Mensen die 5% korting krijgen op hun volgende aankoop, kunnen deze korting zowel online als offline als krijgen!
2. Je hebt de volledige aankoophistoriek
Hoe zalig is het niet dat je meteen ziet wat een klant op de webshop en in de winkel heeft aangekocht in het verleden? Zo kan je klachten over een product dat online aangekocht werd behandelen in de winkel en vice versa. Je valt niet uit de lucht, maar komt professioneel over en kan snel reageren.
Wil je weten of het product dat online gekocht werd ook in de winkel verkrijgbaar is? Dat kom je snel te weten dankzij de omnichannel kassa!
3. Aankoopgedrag in de winkel kan je gebruiken voor online campagnes
Zie je een bepaalde trend in je winkel? Bijvoorbeeld: hebben veel klanten in je database een bepaald parfum gekocht rond Valentijn? Dan kan je daarop inspelen online. Je kan ervoor zorgen dat profielen die vergelijkbaar zijn met de offline kopers het parfum te zien krijgen op Google.
4. Eenvoudige click & collect
Dankzij het omnichannel kassasysteem kan de klant met een druk op de knop de boodschap geven aan de winkel om een artikel te reserveren. Enkele uurtjes later kan de klant het artikel al komen ophalen! Dat is erg handig, want als de klant in de winkel is, kan je aan upselling doen. Heb je die jas gekocht? Er is toevallig een bijpassende muts en sjaal.
Dit waren de 4 voordelen van een omnichannel kassasysteem.
Ben je geïnteresseerd in een omnichannel kassasysteem?