fbpx

4 voordelen van een omnichannel kassasysteem voor je klantenbeheer

Je klant wil overal dezelfde rechten en regels: zowel online (op de webshop) als offline (in de winkel). Niets zo vervelend als een klantenkaart met punten erop die je niet kan gebruiken op de webshop. Of een promotie tegenkomen in de winkel en als je het product online wil kopen, is het aan de volle prijs… Je klant verwacht dat je consistent bent in je online en offline acties. En dat kan het best met een omnichannel kassasysteem!

De 4 voordelen van een omnichannel kassasysteem.


Wat is een omnichannel kassasysteem?


Een omnichannel kassasysteem verbindt online en offline. Je hebt zicht op de voorraad, klanten, acties… in de verschillende winkelpunten, waardoor je een consistente merkbeleving kan bieden aan je klanten.


Wat zijn de 4 voordelen van een omnichannel kassasysteem voor je klantenbeheer?

1. Overal dezelfde loyalty voordelen

Je kan makkelijk dezelfde voordelen aanbieden op je webshop als in je fysieke winkel. Mensen die 5% korting krijgen op hun volgende aankoop, kunnen  deze korting zowel online als offline als krijgen!

2. Je hebt de volledige aankoophistoriek 

Hoe zalig is het niet dat je meteen ziet wat een klant op de webshop en in de winkel heeft aangekocht in het verleden? Zo kan je klachten over een product dat online aangekocht werd behandelen in de winkel en vice versa. Je valt niet uit de lucht, maar komt professioneel over en kan snel reageren. 

Wil je weten of het product dat online gekocht werd ook in de winkel verkrijgbaar is? Dat kom je snel  te weten dankzij de omnichannel kassa! 

3. Aankoopgedrag in de winkel kan je gebruiken voor online campagnes

Zie je een bepaalde trend in je winkel? Bijvoorbeeld: hebben veel klanten in je database een bepaald parfum gekocht rond Valentijn? Dan kan je daarop inspelen online. Je kan ervoor zorgen dat profielen die vergelijkbaar zijn met de offline kopers het parfum te zien krijgen op Google.

4. Eenvoudige click & collect

Dankzij het omnichannel kassasysteem kan de klant met een druk op de knop de boodschap geven aan de winkel om een artikel te reserveren. Enkele uurtjes later kan de klant het artikel al komen ophalen! Dat is erg handig, want als de klant in de winkel is, kan je aan upselling doen. Heb je die jas gekocht? Er is toevallig een bijpassende muts en  sjaal.

Dit waren de 4 voordelen van een omnichannel kassasysteem.

Ben je geïnteresseerd in een omnichannel kassasysteem?