Geef je klanten een optimale winkelervaring dankzij deze vier tips!
1. Kopieer niet, wees authentiek!
Waarvoor staat je merk? Wat wil je bereiken? Wat is typisch voor jouw product? Is je merk authentiek of innovatief? Welke beleving wil jij de klant graag meegeven? Wat zijn de interesses van je klanten? Wie zijn je klanten? Als je dit in kaart gebracht hebt, kan je de juiste middelen zoeken om de gewenste winkelbeleving te realiseren. Die middelen hoeven zeker niet altijd duur te zijn. Augmented reality is prachtig, maar je hoeft het vaak niet zo ver te zoeken. Iets simpels als de juiste muziek zorgt al voor een positievere winkelervaring.
Zo komen we bij de tweede tip:
2. Begin met de basis
Technologische hulpmiddelen kunnen een grote toegevoegde waarde hebben, maar als je klant simpele zaken zoals snel betalen, informatie opvragen,... niet vlot kan doen, hebben al die technologische extraatjes weinig zin. Zorg dus eerst dat de basis goed zit voor je de zotste dingen uitprobeert.
3. Een omnichannel aanpak:
Houd rekening met online kanalen. Verbind je webshop met je fysieke winkel via een digitaal kassasysteem. Zo kan je je klant meteen informeren waar zijn favoriete product zich precies bevindt. Je kan een product ook vlotter laten overbrengen van het ene filiaal naar het andere.